Voetbal

Op het mooiste en fijnste veld van de gemeente Rheden wordt hier gespeeld. Het veld is trainingsveld en wedstrijdveld tegelijk. De club speelt in het zwart / wit en heeft verschillende teams die deelnemen aan de competities.

Op zaterdag speelt de jeugd. Op dit moment heeft SC EDS een Onder8/9, Onder10, Onder11 (1 en 2), Onder13 en Onder17.

SC EDS vindt het belangrijk dat pupillen en jeugd plezier hebben. Iedereen doet mee, niemand wordt buitengesloten en we gaan om met elkaar als team en helpen elkaar altijd. We werken aan de conditie, techniek en tactiek. Er zijn leuke en goede trainers die de kinderen het voetballen willen leren. Je gaat eerst ontdekken of je voetbal leuk vindt en heel langzaam wordt de hobby de sport voetbal. Je komt achter je kwaliteiten en de dingen die je moeilijk vindt. Deze kwaliteiten maken je uniek binnen je team en samen win je en verlies je. Van de overwinningen krijg je vertrouwen en van de teleurstellingen kun je leren en je sneller ontwikkelen.

Langzaamaan ontstaat het teambewustzijn en groeit het zelfvertrouwen. Om deze flow zo goed mogelijk te begeleiden kiezen we er bij SC EDS voor onze jeugd zoveel mogelijk te laten voetballen binnen hun eigen comfortzone. Binnen het juiste team en op de juiste positie.

SC EDS heeft naast het technische kader voor de jeugd ook een Jeugdcommissie. Deze commissie is erop gericht de kinderen een leuke, veilige en gezellige ontmoetingsplek te bieden en organiseert hiervoor diverse activiteiten zoals Sinterklaas.

Trainingen jeugd

Maandag tot en met donderdag 17.00 – 20.00

Senioren

Zondag is de speeldag van de Senioren. SC EDS heeft drie teams. Het eerste speelt in de vijfde klasse, het tweede reserve derde klasse en het derde speelt in de zevende klasse. Daarnaast heeft SC EDS een 35plus team dat op vrijdagavond deelneemt aan de competitie.

Trainingen Senioren

1e elftal dinsdag en donderdag 20.00 – 21.30