Biljart

In het clubhuis van SC EDS is een biljart en hierop speelt D.B.B. (Dierense Biljart Boys),  opgericht op 16 januari 1942, haar thuiswedstrijden.

Waarom deze club precies in de oorlog is opgericht blijft giswerk. Na de oprichting speelde de club in ieder geval in Café Wegman in Dieren aan de Kerkstraat 44. Later in Spoorzicht en in het Stationskoffiehuis. De club is daarna naar de Harmonie in Laag Soeren verhuisd en speelt sinds de 90-er jaren in Ellecom. Eerst in Het Witte Huus en nu aan de Eikenstraat.

De teams van D.B.B. doen mee in de verschillende klasses bij de competitie van Rondom de IJssel. Elke eerste vrijdag van de maand is er B & B (bier & biljart) en jaarlijks organiseert de club het Tien over Rood toernooi.

Wil je meer weten? Wil je meedoen of zelf biljarten?

Neem contact op met Erik Gerritsen via 06 22 24 06 81