Padel

Rondom de geschiedenis van padel hangt een zekere mystiek. Niemand die precies weet hoe de sport is ontstaan. Iets met “peddels van reddingsboten in 1890” gecombineerd met welgestelde Argentijnen en Mexicanen in de zestiger jaren van de vorige eeuw en de introductie van het spel door het Spaanse koningshuis in Europa in 1970. In dat rijtje past SC EDS prima. De eerste voetbalclub van Nederland met een eigen nieuwe baan (okay, alleen Guus Hiddink  en PSV waren eerder in 2006 met een betonnen baan op de Herdgang maar die was niet voor algemeen gebruik).

Padel is verrassend. De bal gaat elke keer anders dan verwacht. In de kooi moet je op alles voorbereid zijn. En als je denkt verslagen te zijn, krijg je onverwacht toch weer een tweede kans, bijvoorbeeld door de hulp van de wanden. Ook het hekwerk doet mee en je mag zelfs buiten de kooi de bal terugspelen.

Bij SC EDS hebben we een dubbelbaan met LED verlichting. Je speelt dus met vier mensen. Je kunt als lid spelen op de baan en je kunt de baan per uur huren. De club heeft rackets te huur en ballen te koop. Leden en niet-leden kunnen via Meet & Play de baan en materialen boeken. In verband met de flora, fauna en de buren is baan iedere dag geopend van 9.30 – 21.30 uur.

Huren

€20 per uur
€2,50 per racket
Ballen te koop voor €7,50

Voor eventuele overige vragen: SC EDS heeft een padelcommissie die haar best doet te zorgen voor een goede baan waar veel gespeeld wordt en voor iedereen mogelijkheden zijn. De commissie bestaat uit Liesette, Raymond, Peter, Jip, Eric en Roel. Mocht je vragen hebben. Stuur een mail naar info@sportclubeds.nl of app met Roel via 06 43873326.

Bekijk de uitgebreide spelregels op KNLTB

Les

Padel is superleuk en sportief. Vooral als je vaardig bent en het spel snapt. Het is echt geen tennis en ook geen squash. Daarom kun je les nemen. Het team van Eric Westerink verzorgt padellessen op sportclub EDS en helpt zo mensen het padel spelen onder de knie te krijgen. Eric is van huis uit docent lichamelijke opvoeding en is al ruim 15 jaar als trainer op de tennisbaan te vinden. Hij heeft onder andere gewerkt als hoofdtrainer bij verenigingen als de Laak in Rheden, ALTB in Arnhem en de Linden in Beuningen.

We bieden de volgende mogelijkheden:

Kennismakingspakket: 5 lessen, €76,00 p.p. inclusief baanhuur en materiaal bij een groep van 4 personen (forehand, backhand, via de wand, service & return, volley’s, lob en bandeja)

Voorlopig zijn er mogelijkheden op maandagavond van 19.00 – 21.30 uur.

Voor vragen OVER PADELLESSEN kun je mailen of bellen met Eric via westerink.tennispadel@gmail.com of via 06 44042895.